Євроінтеграційний курс України вимагає широкого залучення людей з інвалідністю до участі у суспільному житті, реалізації їхніх прав як громадян країни. Одним із інструментів участі людей з інвалідністю у прискоренні соціальних змін для вирішення таких проблем, як бар’єрне середовище, низький рівень соціального захисту осіб з інвалідністю, дискримінація у процесі працевлаштування та подальшої роботи є громадські технології.
Громадські технології (civic tech) – створені громадянами IT-рішення, які включають такі сервіси, як: електронна петиція, громадський бюджет, краудфандинг (громадське фінансування), краудсорсинг (технологія для вирішення проблем за допомогою використання ресурсів великої кількості людей), електронне консультування, картування.
На жаль, більшість людей з інвалідністю, у тому числі з порушенням слуху, займає пасивну позицію щодо вивчення та впровадження громадських технологій через відсутність підтримки в практичному використанні інформації про дані технології.
Саме тому, 2 грудня 2021 року на Освітній онлайн-платформі Zrozumilo!, створеній Фондом Східна Європа стартувало навчання на онлайн-курсі з перекладом на українську жестову мову «Громадські технології для людей з інвалідністю». Ведуча курсу – телеведуча Марічка Падалко.
В рамках проходження даного курсу Громадська організація Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток” відкриває другий набір активістів та лідерів організацій громадянського суспільства (ОГС) осіб з інвалідністю, зокрема представників УТОГ з різних регіонів України для участі в онлайн-практикумах для підвищення рівня їхніх знань щодо використання громадських технологій для задоволення потреб людей з інвалідністю, а також поширення знань про ці технології у своїх ОГС.
Перевагою навчання на онлайн-практикумі є отримання зворотного зв’язку від експерток-тренерок та проходження навчання з упором на формування практичних навичок з вивчення та використання інструментів civic tech. Також онлан –практикуми буде спрямовано на навчання менторів і менторок з ОГС осіб з інвалідністю щодо відпрацювання в них навичок подальшої менторської діяльності щодо вивчення та використання інструментів civic tech людьми з інвалідністю в їхніх ОГС на основі вищезазначеного онлайн курсу.
Тренерки-експерти онлайн-практикуму:
Наталія Зубар – голова правління Інформаційного центру «Майдан Моніторинг», IT-фахівчиня, фахівчиня з інформаційних технологій і соціальних мереж, провідниця тренінгів з інформаційної безпеки в Україні, featured in WikiLeaks, SorosLeaks and Oliver Stone’s propaganda piece “Revealing Ukraine”. Харків
Оксана Яцюк – голова ради Подільського центру соціальних технологій, тренерка з багаторічним досвідом, громадська активістка, адміністраторка ФБ-сторінки «Вижити в мережі». Використовує громадські технології з 2014 року.
Дати навчання другого онлайн-практикуму –17, 18 та 19 січня. Навчання буде відбуватися з 14 по 17 годину на платформі Zoom.
Тож запрошуємо Вас заповнити заявку до 14 січня включно.
Матеріал підготовлено Громадською організацією Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток” у межах проєкту «Ключ до змін – технології civic tech на допомогу людям з інвалідністю» за підтримки проєкту «3D Project: Розвиток попри перешкоди. Стійке громадянське суспільство в часи пандемії та в майбутньому», що виконується Фондом Східна Європа і фінансується Європейським Союзом. Думки авторів, викладені у цьому матеріалі, можуть не співпадати з позицією грантонадавачів.
20-22 грудня 2021 р. на платформі Zoom відбувся перший модуль триденного тренінгу «Школа інституційного розвитку представників громадських організацій людей з інвалідністю». Участь у безкоштовному навчанні взяли ОГС для осіб з інвалідністю з усіх регіонів України.
Учасники тренінгу першого дня дізнались про такі важливі питання як: громадянське суспільство в період пандемії та роль громадських організацій в просвіті громадян під час інфодемії. У другий день відбулось навчання з менеджменту інклюзивних онлайн заходів та їх планування. Третій день був присвячений таким питанням як формування команди для написання проєкту, типовим помилкам під час підготовки та роботі онлайн.
Нагадуємо, що на учасників «Школи інституційного розвитку представників громадських організацій людей з інвалідністю» чекають ще два триденних тренінги, на яких будуть розглянуті наступні питання:
Планування проєкту.
Вибір проблеми для вирішення через проєктну діяльність.
Дерево проблем.
Цільова аудиторія проєкту. Мапа стейкхолдерів.
Формулювання мети та цілей проєкту, завдань і результатів.
Онлайн Школа проводиться Громадською організацією Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток» за підтримки ІСАР Єднання у межах проєкту «Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства», що реалізується ІСАР Єднання у консорціумі з Українським незалежним центром політичних досліджень (УНЦПД) та Центром демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку.
«Кроки студентської та учнівської активності в громаді: досвід студентів з інвалідністю ЗВО та учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти»
23 грудня 2021 року з 11:00 до 12:00 на платформі ZOOM відбудеться заключна онлайн-конференція з сурдоперекладом “Кроки студентської та учнівської активності в громаді: досвід студентів з інвалідністю ЗВО та учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти”.
До роботи онлайн-конференції запрошуються представники/ці Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, студенти/тки з інвалідністю та викладачі/чки ЗВО та закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
Заключна онлайн-конференція з сурдоперекладом проводиться на безоплатній основі в рамках проєкту «Розвивайся, Дій, Впливай!», який реалізовується Громадською організацією Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток» за підтримки Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю за рахунок коштів державного бюджету.
Метою онлайн-конференції є обмін досвідом щодо проведення «Всеукраїнської академії усвідомленого громадянина» та розробка стратегії включення студентів з інвалідністю ЗВО та учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти в активну участь у житті громад.
Для участі у заході потрібно зареєструватися за посиланням:
В рамках проєкту «Розвивайся, Дій, Впливай!», який реалізовується Громадською організацією Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток» за підтримки Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю за рахунок коштів державного бюджету., 3 грудня 2021 року, було проведено круглий стіл з перекладом на українську жестову мову в онлайн форматі через платформу ZOOM на тему:
«Соціальні послуги для людей з інвалідністю – крок для покращення якості життя осіб з інвалідністю та зменшення рівня домашнього насильства в їхніх родинах»
До роботи круглого столу були запрошені представники/ці Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю, Департамент соціальної політики Вінницької міської ради, викладачі/ки кафедри психології та соціальної роботи Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, представники/ці інклюзивно-ресурсних центрів, соціальні працівники/ці, представники/ці громадських організацій, жінки з інвалідністю, матері дітей з інвалідністю та інші зацікавлені особи.
Метою даного круглого столу було сприяння міжсекторальній взаємодії у сфері запобігання та зменшення рівня домашнього насильства в родинах осіб з інвалідністю завдяки наданню соціальних послуг для людей з інвалідністю.
ГО Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток” запрошує взяти участь у навчанні у «Школі інституційного розвитку представників ГО людей з інвалідністю» (далі – Школа)
Участь у навчанні можуть взяти ОГС осіб з інвалідністю з усіх регіонів України, до двох представників/ць від однієї організації.
Навчання у «Школі інституційного розвитку представників ГО людей з інвалідністю» буде відбуватися на платформі Zoom протягом трьох модулів:
1 модуль – 20,21,22 грудня 2021 року з 14 до 17 години,
2 модуль – 10,11,12 січня 2022 року з 14 до 17 години,
3 модуль – 24,25,26 січня 2022 року з 14 до 17 години.
31 січня 2022 року з 14 до 17 години відбудеться Ярмарок проєктів – презентація проєктів, розроблених учасниками протягом навчання у Школі.
По закінченню Школи учасники:
Зрозуміють побудову логічної структури проєкту; навчаться працювати онлайн в умовах пандемії, розроблять соціальний проєкт.
Питання, які буде розглянуто:
1.Громадянське суспільство в період пандемії.
2.Інфодемія. Роль громадських організацій в просвіті громадян.
3.Менеджмент інклюзивних онлайн заходів.
4.Плануємо онлайн захід.
5.Команда для написання проєкту/Типові помилки.
6.Командна робота онлайн.
7.Планування проєкту.
8.Вибір проблеми для вирішення через проєктну діяльність.
9.Дерево проблем.
10.Цільова аудиторія проєкту. Мапа стейкхолдерів.
11.Формулювання мети та цілей проєкту, завдань і результатів.
12.Підходи до опису діяльності в проєктах.
13.Визначення і опис результатів проєкту.
14.Комунікація проєкту.
15.Ключові повідомлення.
16.Комунікація проєкту. Співпраця з лідерами думок.
17.Поширення корисної інформації онлайн.
18.Керування ризиками.
19.Бюджет.
Протягом навчання у Школі учасники/ці зможуть отримати консультації щодо розробки проєктів. Учасників та учасниці, які пройдуть всі три модулі Школи та представлять свій проєкт на Ярмарку проєктів буде видано сертифікат про навчання у Школі.
Участь у навчанні безкоштовна за умови попередньої реєстрації.
Тож запрошуємо Вас заповнити заявку до 16 грудня 2021 р. включно.
Онлайн Школа проводиться Громадською організацією Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток” за підтримки ІСАР Єднання у межах проєкту «Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства», що реалізується ІСАР Єднання у консорціумі з Українським незалежним центром політичних досліджень (УНЦПД) та Центром демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку.
Євроінтеграційний курс України вимагає широкого залучення людей з інвалідністю до участі у суспільному житті, реалізації їхніх прав як громадян країни. Одним із інструментів участі людей з інвалідністю у прискоренні соціальних змін для вирішення таких проблем, як бар’єрне середовище, низький рівень соціального захисту осіб з інвалідністю, дискримінація у процесі працевлаштування та подальшої роботи є громадські технології.
Громадські технології (civic tech)- це IT-рішення, що спрощують комунікацію між державою, бізнесом і громадськістю та залучають громадян до вирішення соціальних проблем. До civic tech належать такі сервіси як: електронні петиції, громадський бюджет, електронне консультування, мапування, а також електронні сервіси, що використовують технології краудфандингу (громадське фінансування) та краудсорсингу (технологія для вирішення проблем за допомогою використання ресурсів великої кількості людей) для вирішення соціально значущих питань.
На жаль, більшість людей з інвалідністю, у тому числі з порушенням слуху, займає пасивну позицію щодо вивчення та впровадження громадських технологій через відсутність підтримки в практичному використанні інформації про дані технології.
Саме тому, наприкінці листопада 2021 року на Освітній онлайн-платформі Zrozumilo!, створеній Фондом Східна Європа, стартує навчання на онлайн-курсі з перекладом на українську жестову мову «Громадські технології для людей з інвалідністю». Ведуча курсу – телеведуча Марічка Падалко.
В межахпроходження цього курсу Громадська організація Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток»відкриває перший набір 25 активістів та лідерів організацій громадянського суспільства (ОГС) осіб з інвалідністю, зокрема представників УТОГ з різних регіонів України для участі в онлайн–практикумі для підвищення рівня їхніх знань щодо використання громадських технологій для задоволення потреб людей з інвалідністю, а також поширення знань про ці технології у своїх ОГС.
Перевагою навчання на онлайн-практикумі є отримання зворотного зв’язку від експерток-тренерок та проходження навчання з фокусом на формування практичних навичок з вивчення та використання інструментів civic tech. Також онлайн-практикум буде спрямовано на навчання менторів і менторок з ОГС осіб з інвалідністю та відпрацювання в них навичок подальшої менторської діяльності щодо вивчення та використання інструментів civic tech людьми з інвалідністю в їхніх ОГС на основі вищезазначеного онлайн курсу.
Тренерки-експерти онлайн-практикумів:
Наталія Зубар– голова правління Інформаційного центру «Майдан Моніторинг», IT-фахівчиня, фахівчиня з інформаційних технологій і соціальних мереж, провідниця тренінгів з інформаційної безпеки в Україні, featured in WikiLeaks, SorosLeaks and Oliver Stone’s propaganda piece “Revealing Ukraine”. Харків
Оксана Яцюк – голова ради Подільського центру соціальних технологій, тренерка з інформаційної безпеки і проєктного менеджменту, громадська активістка, адміністраторка ФБ-сторінки «Вижити в мережі». Вінниця
Дати проведення першого онлайн–практикуму – 9, 15 та 16 грудня. Навчання буде відбуватися з 14 по 17 годину на платформі Zoom.
Перший набір розраховано лише на 25 місць. Загалом буде проведено ще два набори (один з сурдоперекладом) для інших учасників і учасниць, про що буде повідомлено додатково.
Тож запрошуємо Вас заповнити заявку до 1 грудня включно.
Матеріал підготовлено Громадською організацією Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток» у межах проєкту «Ключ до змін – технології civic tech на допомогу людям з інвалідністю» за підтримки проєкту «3D Project: Розвиток попри перешкоди. Стійке громадянське суспільство в часи пандемії та в майбутньому», що виконується Фондом Східна Європа і фінансується Європейським Союзом. Думки авторів, викладені у цьому матеріалі, можуть не співпадати з позицією грантонадавачів.
Впровадження цифрової економіки у процес вищої освіти України та Таджикистану, що базується на міжнародній практиці освіти 4.0 для забезпечення сталого розвитку економіки України та Таджикистану.
Завдання
Модернізувати поточні навчальні програми шляхом впровадження мультидисциплінарних навчальних програм з цифрової економіки для магістрів в Україні та Таджикистані до грудня 2023 року
Створити можливості для інклюзивної освіти в галузі цифрової економіки
Залучити зацікавлені сторони до навчального процесу
Партнерство
Університет прикладних наук Гамбург (Німеччина)
Університет Марібор (Словенія)
Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет» (Україна)
Державний вищий навчальний заклад «Національний університет кораблебудування імені адмірала Макарова» (Україна)
Державний університет «Житомирська політехніка» (Україна)
Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка(Україна)
Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного (Україна)
Таджицький технічний університет імені академіка М. Осімі (Таджикистан)
Таджицький державний фінансово-економічний університет (Таджикистан)
Худжандський політехнічний інститут Таджицького технічного університету (Таджикистан)
Вінницька міська громадська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді „Паросток” (Україна)
Товариство з обмеженою відповідальністю «Компанія М-Мастер» (Україна)
Група Компаний «Нексигол Навовар» (Таджикістан)
Міністерство цифрової трансформації України
Напрями діяльності за проєктом
Розробка Стратегії інструкцій DigEco щодо впровадження нової навчальної програми
Розвиток потенціалу ЗВО країн-партнерів у галузі цифрової економіки
Контроль якості та забезпечення якості
Стратегія розповсюдження, експлуатації та сталого розвитку DigEco.
Управління проектом на різних рівнях
Очікувані результати
Навчальна програма DigEco розроблена та впроваджена в навчальний процес у ЗВО партнерських країн
Кадровий потенціал викладачів; вигода для адміністративного персоналу, різноманітність навчальних програм
Інклюзивна освіта
Міжнародний вимір. Нові інструменти – моніторинг забезпечення якості, міжнародні відносини
Розширена співпраця; модернізація вищої освіти;
Підвищена автономність ЗВО;
Кращі відносини на ринку праці;
Діджиталізація вищої освіти
Координатор проєкту від України
Державний вищий навчальний заклад «Приазовський державний технічний університет»
Громадська організація Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозабезпечених категорій молоді «Паросток» реалізовує адвокаційний проєкт «Репродуктивні права та здоров’я жінок з інвалідністю».
У рамках вищезазначеного проєкту протягом вересня 2021 року ГО «Паросток» провела три тренінги «Я маю право! Репродуктивні права жінок з інвалідністю» для жінок з інвалідністю, у тому числі з порушенням зору та слуху. Завдяки тренерці-експертці з репродуктивного здоров’я, голові ГО «ВІСЬ», Світлані Дубині, учасниці тренінгів підвищили свої знання з питань репродуктивного здоров’я, а саме: з поняття репродуктивне здоров’я; наслідків порушення репродуктивних прав; інфекцій, що передаються статевим шляхом, засобів контрацепції; репродуктивного вибору; отримали знання щодо підтримки репродуктивне здоров’я, щодо забезпечення доступу осіб з інвалідністю до послуг у сфері охорони здоров’я, які враховують ґендерну специфіку, про особливості та проблеми в отриманні якісних медичних послуг особам з різними видами інвалідності.
Проєкт «Репродуктивні права та здоров’я жінок з інвалідністю» реалізується завдяки підтримці Уряду Канади в рамках проєкту «Голос жінок і лідерство – Україна», що впроваджується Українським Жіночим Фондом/UkrainianWomensFund (УЖФ). Відповідальність за публікацію несе Громадська організація Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозабезпечених категорій молоді «Паросток». Опублікована інформація не завжди відображає погляди Уряду Канади і УЖФ.
Висловлювати свої потреби, свої почуття і емоції бажають всі. Так проявляється сама людина, її внутрішній світ, її сутність.
Але внаслідок ментальних порушень, із набуттям навичок спілкування можуть виникати проблеми. Складнощі можуть бути із встановленням діалогу, точним висловлюванням своїх думок. Іноді це проявляється у надмірній, активній розмові , а також навпаки – через мовчазність.
Люди з помірною та тяжкою розумовою відсталістю на сучасному етапі розвитку суспільства розглядаються як особистість, яка має ті ж права, що й інші члени спільноти, але через особливості індивідуального розвитку їй необхідно надавати особливі освітні послуги. Завдяки сучасній комплексній допомозі у них спостерігаються позитивні зміни в особистісно-мотиваційній, пізнавальній, емоційно-вольовій сфері.
5-7 серпня Громадська організація «Паросток» для осіб із порушенням фізичного та інтелектуального розвитку провела дводенний виїзний рекреаційний тренінг у рамках реалізації проєкту «Сходинки нових можливостей» за кошти Вінницької міської ради. Ідея і втілення заходу належать клієнтам ГО «Паросток».
Захід відбувався у мальовничій місцевості – на базі відпочинку «Зачароване озеро». Учасники набули практичних навичок спілкування, входження в діалог, підтримці розмови, ставленні уточнюючих запитань, взаємодії зі співрозмовником. А ще вчилися формувати потреби, пояснювати свою думку, слухати, збільшувати коло друзів, ділитись враженнями, обговорювати події, мати свою точку зору.
Комфортабельні номери у чудових дерев’яних будиночках створювали всі умови для відпочинку, плідній участі у тренінгу, і просто чудово проведеному часі. Незабутнім став відпочинок біля басейну, а також похід у сауну.
Ще довго учасники заходу будуть згадувати «Зачароване озеро». Адже такий відпочинок залишає незабутній слід у житті кожного.