Увага! Запрошуємо на конкурс проєктів.
Участь переміщених жінок з інвалідністю та матерів дітей з інвалідністю у ініціативах громадянського суспільства через використання civic tech
Через повномасштабну агресію Російської Федерації проти України, офіційно зареєстровано більше 4,8 мільйона внутрішніх переселенців (ВПО), а за міжнародними оцінками їх кількість перевищує 7 мільйонів громадян. Серед них багато жінок, в тому числі з інвалідністю, які стикаються з рядом проблем: дискримінація, безробіття, недоступність соціальних послуг, втрата зв’язку з родиною та друзями, низька самооцінка тощо. Але ВПО не лише потребують допомоги, але й можуть стати ресурсом для розвитку місцевих громад, до яких вони приєдналися. Вони мають унікальний досвід, знання та навички, якими можуть поділитися з іншими.
Серед них є багато талановитих і творчих людей. Вони пишуть книжки і вірші, малюють картини і фотографують, створюють музику і танці, шиють одяг і прикраси, готують смачну їжу і багато іншого. Їхні роботи можна побачити на виставках, фестивалях, концертах, ярмарках і в інтернеті. Ці творчі зусилля не тільки збагачують культурний ландшафт України, а й дають можливість цим вимушеним переселенцям виявити свої таланти та надихнути інших. Також вони не здаються перед труднощами, та знаходять можливості для розвитку і самореалізації. Вони отримують нові професії, підвищують кваліфікацію, створюють власні проєкти та ініціативи, допомагають іншим переселенкам та суспільству загалом.
Крім того, жінки з інвалідністю та матері дітей з інвалідністю активно долучаються до громадських ініціатив в Україні. Вони сприяють демократизації та модернізації суспільства, формують позитивний образ ВПО як активних громадян. Наприклад, ініціативи, спрямовані на створення інклюзивних освітніх програм та покращення доступу до медичних послуг, отримали широку підтримку та вплинули на політику в цих галузях.
Успішному втіленню ініціатив сприяють civic tech – громадські технології, які спрощують взаємодію між державою, бізнесом та громадськістю та залучають громадян до спільного вирішення проблем місцевого чи національного значення. В основі громадських технологій є інформаційно-технічні рішення, які спираються на досвід громадської активності. На сьогоднішній день в Україні створено багато інноваційних інструментів civic tech, які спрощують залучення громадськості до діалогу як в середині спільнот, так і з місцевою владою, а також залучають громадян до вирішення актуальних проблем місцевого чи національного значення. Наприклад, такими інструментами є цифрова платформа «ПОВІР» – технологія подолання освітніх втрат і розривів та платформа «ПРАЦЮЙ» – працевлаштування людей з інвалідністю.
Отже, участь переміщених жінок з інвалідністю та матерів дітей з інвалідністю у громадських ініціативах в Україні є необхідним елементом будівництва відкритого, рівного та справедливого суспільства. Їхні таланти та невгамовна енергія призвані збагатити культурний ландшафт країни та надихнути усіх громадян на досягнення власних цілей. Тому забезпечення умов для їхньої активної участі у житті приймаючих громад є важливим завданням для суспільства та держави в цілому. Саме тому Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток» розробила проєкт «Діалоги заради розвитку та інклюзивної взаємодії в громадах. Мета проєкту – підготовка амбасадорок з числа переміщених жінок з інвалідністю та місцевих лідерок з Вінницької, Харківської, Житомирської, Хмельницької та Рівненської областей для участі в процесах прийняття рішень через використання civic tech для вирішення проблем громад.
У рамках проєкту амбасадорки навчаються користуватися різними громадськими технологіями, такими як онлайн-платформи для проведення опитувань, голосувань, консультацій, петицій, бюджетування тощо. Вони також отримують можливість презентувати свої ідеї та ініціативи перед представниками місцевої влади, громадських організацій, ЗМІ та інших зацікавлених сторін. Таким чином, вони не лише покращують свої цифрові навички, але й зміцнюють свою громадянську позицію, показують свою активну роль у розвитку громад, сприяють формуванню доброзичливого ставлення між ВПО і приймаючими спiльнотами.
—————————————————————————————
Ця публікація стала можливою завдяки підтримці Уряду Канади в рамках проєкту «Голос жінок і лідерство – Україна», що впроваджується Українським Жіночим Фондом. Відповідальність за зміст інформації несе ГО Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «ПАРОСТОК». Інформація представлена на заході не завжди відображає погляди Уряду Канади і УЖФ
#ГолосЖінок #WomensVoiceLeadership
🌟 Проєкт: «Програми підтримки дітей ВПО з інвалідністю у Вінницькій міській територіальній громаді» успішно завершено! 🌟
Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток» повідомляє про успішне завершення проєкту «Програми підтримки дітей ВПО з інвалідністю».
За оцінками спеціалістів інклюзивно-ресурсних центрів м. Вінниці, загалом в громаді перебуває біля 750 дітей з інвалідністю з числа ВПО, які потребують допомоги. Тому з листопада 2022 року у м. Вінниці на базі приміщення ВМГО «Паросток», працює «Гуманітарний хаб для ВПО з інвалідністю Вінницької міської територіальної громади», який опікується більш як 300 родинами ВПО з інвалідністю, в яких виховується 105 дітей, в т.ч. 20 дітей з інвалідністю.
Наявність симптомів посттравматичного стресу заважає дітям та їх батькам повноцінно інтегруватись у життя громади. Проблему посилює те, що в громаді зачиняються реабілітаційні заклади, які мали надавати психологічну підтримку дітям з інвалідністю. Тому ці діти, не отримуючи належного рівня підтримки, порівняно з дорослими ВПО, перебувають в нерівних умовах.
Для вирішення проблеми волонтерами «Гуманітарного хабу для ВПО з інвалідністю Вінницької міської територіальної громади» біло втілено проєкт «Програми підтримки дітей ВПО з інвалідністю у Вінницькій міській територіальній громаді». Програма поєднує цикл групових занять з дітьми під керівництвом досвідченого соціального педагога-тренера; індивідуальні консультації з питань подолання страху, виходу зі стресу, пошуку ресурсів, відновлення психоемоційного стану; арт-терапевтичний майстер-клас з бісероплетіння. Ключовою цільовою аудиторією проєкту є діти з інвалідністю з числа ВПО та їх батьки.
Заходи проєкту проводились у м. Вінниці на базі «Гуманітарного хабу для ВПО з інвалідністю Вінницької міської територіальної громади» за адресою вул. Замостянська 51. Вони включали в себе:
- Цикл занять «Діти та війна. Навчання технік зцілення» з 24-х занять, по 12 занять для 2-х груп дітей по 10 осіб в групі.
- Арт-терапевтичний майстер-клас «Бісероплетіння» з 14 занять, по 7 занять для 2-х груп дітей по 10 осіб в групі.
- Психологічну підтримку протягом проєкту 20 родин дітей з інвалідністю з числа ВПО (40 індивідуальних консультацій)
- Виготовлення 1 відеоролику з історіями успіху родин дітей з інвалідністю з числа ВПО.
Завдяки реалізації проєкту було покращено психоемоційний стан дітей з інвалідністю з числа ВПО та сформовано навички їх групової взаємодії для подальшої соціалізації в дитячих колективах, покращено взаєморозуміння між батьками та дітьми в родинах, покращено обізнаність мешканців Вінницької та інших громад про підтримку дітей з інвалідністю з числа ВПО. Також було посилено потенціал «Гуманітарного хабу для ВПО з інвалідністю Вінницької міської територіальної громади» щодо надання комплексної допомоги родинам ВПО з інвалідністю.
Висловлюємо щиру подяку донору проєкту, учасникам команди та залученим фахівцям!
ГО «Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток» запрошує усіх небайдужих долучитись до ініціатив «Гуманітарного хабу для ВПО з інвалідністю Вінницької міської територіальної громади».
Заходи були підготовлені в рамках проєкту «Громадськість за демократизацію» Інституту економічних досліджень та політичних консультацій за сприяння Європейського Союзу (https://ec.europa.eu/info/aid-development-cooperation-fundamental-rights_en ). Окремі думки, висловлені в матеріалах або озвучені на заходах, є особистою позицією авторів і жодним чином не відображають точку зору Європейського Союзу та Інституту економічних досліджень та політичних консультацій.
10 ефективних порад для успішного онлайн навчання представників громадського сектору від ВМГО «Паросток»
Сучасний світ відкриває перед нами безмежні можливості, а онлайн навчання стало надзвичайно цінним інструментом для всіх, хто прагне здобувати знання незалежно від місця перебування. Проте, у цьому процесі люди часто зіштовхуються з викликами, які вимагають уваги та належної підготовки. Ось деякі корисні поради, які допоможуть максимально ефективно навчатися та досягати бажаних результатів:
- Знайдіть особисту мотивацію
Уявіть, які нові горизонти відкриються перед вами в кар’єрі або який чудовий подарунок ви собі зробите після успішного завершення навчання. Мотивуйте себе невеликими винагородами за досягнені результати, це підтримає ваш інтерес та бажання зростати.
- Створіть план успіху
Чітко визначте свої короткострокові та довгострокові цілі. Розбийте їх на конкретні завдання, які ви будете виконувати щодня чи щотижня. Цей план допоможе вам систематично працювати над досягненням бажаного результату.
- Дійте, а не лише спостерігайте
Під час навчання активно виконуйте практичні завдання, обговорюйте матеріал зі своїми однокурсниками та вчителями, задавайте питання. Взаємодія та практична робота сприятимуть кращому засвоєнню знань.
- Зберігайте баланс
Не забувайте про важливість відпочинку. Регулярні перерви та підтримка від родичів та близьких допоможуть вам подолати стрес та підтримувати високий рівень мотивації.
- Розвивайте свою пам’ять
Використовуйте різні методи запам’ятовування, створюйте асоціації з матеріалом та вигадуйте історії, що допоможуть вам краще засвоїти інформацію.
- Робіть нотатки
Записування інформації є ефективним методом запам’ятовування. Ведіть замітки під час навчання, це допоможе усвідомити та закріпити отримані знання.
- Вимкніть cповіщення
Під час навчання вимкніть всі сповіщення на своєму телефоні та комп’ютері. Сконцентруйтеся на матеріалі без відволікання, це дозволить вам ефективніше засвоївати інформацію.
- Використовуйте метод «Помодоро»
Цей метод допомагає зберегти концентрацію та продуктивність. Розділіть свій час на інтенсивну роботу протягом 25 хвилин і коротку паузу або практику протягом 5 хвилин. Після кількох циклів зробіть тривалу перерву.
- Використовуйте метод «Три важелі»
Почніть з найлегшого та поступово перейдіть до повного виконання завдання і, нарешті, до додаткової роботи. Цей підхід допоможе зосередитися на кожному етапі та досягти високої якості навчання.
- Використовуйте метод «З’їсти жабку»
Розпочніть день з важкого або непопулярного завдання. Це дозволить вам подолати труднощі та виконати найскладнішу роботу вже на початку дня.
Ми впевнені, що ці поради допоможуть підвищити ефективність освіти та досягти бажаних результатів. Також з радістю повідомляємо, що для учасників/иць, фахівців/чинь та керівників/иць громадських організацій, в рамках проєкту «Амбасадори інклюзії громадського сектору України», працює «Школа амбасадорів інклюзії». Для слухачів і слухачок Школи безкоштовно доступні: оновлений курс «Шляхи реагування громадського сектору на соціально-гуманітарні кризи», онлайн-практикуми, менторська підтримка, корисні інформаційні матеріали. По закінченню навчання надається сертифікат.
—————————————————————————————————————–
Проєкт «Амбасадори інклюзії громадського сектору України» реалізується за підтримки програми «Український фонд швидкого реагування», яку втілює IREX за підтримки Державного департаменту США.
Метою «Українського фонду швидкого реагування» є задоволення нагальних критичних потреб та підвищення стійкості українського уряду, громадянського суспільства та цивільного населення на тлі повномасштабного вторгнення російської федерації.
URRF на сторінці Facebook: https://www.facebook.com/UkraineRapidResponseFund
Повернемо радість дітям з інвалідністю з числа ВПО: гуртом, поступово та на постійній основі.
Україна переживає чи не найскладніший період своєї історії, коли вона змушена захищати свою незалежність від агресії російської федерації. Великі втрати від війни несуть також і діти з інвалідністю з числа ВПО, які змушені покинути свої домівки, школи, садочки та звичне оточення через небезпеку для життя. За даними Вінницької міської ради, у 2022-2023 роках на Вінниччину прибуло понад 45 тисяч внутрішньо переміщених осіб, з яких майже 12 тисяч – це діти. Як зазначають експерти інклюзивно-ресурсних центрів, у громаді перебуває майже 750 дітей з інвалідністю з числа ВПО, яким потрібна підтримка. Адже для повноцінного розвитку дітей необхідні стабільні та безпечні умови, а в ситуації війни та вимушеної міграції населення цей процес порушується. Травматичні події викликають у дітей різні поведінкові особливості, почуття. Це можуть бути почуття незахищеності, страх майбутнього, гнів, агресія, сором і відчуття провини, відчуженість та ізоляція від зовнішнього середовища, сум за минулим. У дітей виникають проблеми з навчанням, увагою, можливістю запам’ятовувати інформацію, психосоматичні порушення. Окрім травми від збройного конфлікту, страху переміщення та невідомості, дитина потерпає від розриву з близькими людьми – батьками, дідусями і бабусями та своїми шкільними друзями.
Зазвичай, психологічна допомога дітям з інвалідністю з числа ВПО передбачає три напрямки роботи:
- Робота з середовищем
- Робота з самою дитиною
- Робота з близькими людьми
Робота з середовищем має на меті створення відчуття безпеки, ритмічності, константності. Почуття безпеки є базовим, тому що відчуття загрози може спричинити повторні переживання, а це негативно позначається на відновленні психоемоційного стану дитини. Варто зауважити, що діти є надзвичайно чутливими до підсилених звуків, таких як збільшення частоти шуму, перегляду телевізійних новин, велике скупчення людей тощо. Для покращення психологічного стану дітей важливо, щоб їхні умови життя були стабільними, щоб вони часто не змінювали місця проживання, повторювали одні й ті самі види діяльності, зустрічалися з одними й тими ж людьми. Ритмічність полягає у виконанні зрозумілих та простих дій, а саме, прогулянки, харчування, режим сну, ранкова зарядка. Ці умови допомагають швидше пережити стрес та адаптуватися до нових умов життя. Робота з близьким оточенням передбачає врівноваження стану батьків, адже між ними та дітьми тонкий психоемоційний зв’язок, який впливає на почуття як дорослих так і дітей. В дитини є компенсаторні механізми психіки, завдяки яким долаються стресові ситуації. Такі позитивні зміни можуть спричинити малювання, фантазування, гра з однолітками. Тому різні організації та установи намагаються допомагати дітям, організовуючи заняття з підготовки до школи та майстер-класи, але часто це не вирішує проблему впливу психотравмуючих подій на дитячу психіку, зокрема, воєнних дій, фізичного та психологічного насилля.
Волонтерами «Гуманітарного хабу для ВПО з інвалідністю Вінницької міської територіальної громади» реалізовано проєкт «Програми підтримки дітей ВПО з інвалідністю у Вінницькій міській територіальній громаді». Програма поєднує цикл групових занять з дітьми під керівництвом досвідченого соціального педагога-тренера; індивідуальні консультації з питань подолання страху, виходу зі стресу, пошуку ресурсів, відновлення психоемоційного стану; арт-терапевтичний майстер-клас з бісероплетіння. Протягом липня-серпня 2023 року на базі «Гуманітарного хабу для ВПО з інвалідністю Вінницької громади» (м. Вінниця, вулиця Замостянська, 51) проведено цикл занять авторської програми «Діти та війна. Навчання технік зцілення» від Вікторії Явдощак – соціального педагога вищої категорії. Дана програма спрямована на досягнення таких аспектів психологічної допомоги, як:
- Відновлення відчуття безпечності – відновлення емоційної та тілесної рівноваги, зниження захисних механізмів, які виникають у кризових ситуаціях;
- Відновлення та зміцнення психологічних ресурсів дитини, що полягає у сприянні активізації природніх ресурсів психіки дитини, на тлі яких можливий вихід із кризових станів;
- Реакція на негативні переживання, які пов’язані зі стресовими чинниками, що полягає у створенні умов для прямого чи символічного прояву та копінгування сильних негативних переживань, які можуть впливати на розвиток ПТСР;
- Активація природніх механізмів самовдосконалення, адаптація до нових обставин – характеризується заохоченням та зміцненням позитивних змін дитячих станів, підсилювання природного середовища (заняття творчістю, спілкування з однолітками).
Зокрема проводились заняття з серії арт-терапевтичних майстер-класів «Бісероплетіння» з метою зняття емоційної напруги через дрібну моторику. Надавались індивідуальні психологічні консультації для батьків дітей з числа ВПО щодо проблем подолання страху, виходу зі стресу, пошуку ресурсів, відновлення психоемоційного стану.
Проєкт «Програми підтримки дітей ВПО з інвалідністю у Вінницькій міській територіальній громаді» є важливим кроком у забезпеченні необхідної підтримки дітям з інвалідністю з числа ВПО, але важливим є подальше розширення ініціатив і співпраця з різними організаціями для повноцінної інтеграції цієї категорії населення до життя у громаді. Тому ГО «Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток» запрошує усіх небайдужих долучитись до ініціатив «Гуманітарного хабу для ВПО з інвалідністю Вінницької міської територіальної громади». Серед таких ініціатив в майбутньому є проведення екскурсій до музеїв та парків міста, де діти матимуть змогу познайомитися з історією та культурою свого нового місця проживання, а також насолодитися природою та свіжим повітрям. Також необхідно проведення й творчих майстер-класiв з виготовлення ляльок-мотанок, як символу родинного затишку та захисту, а також малювання.
Волонтери «Гуманiтарного хабу для ВПО з iнвалiднiстю Вiнницької громади» сподiваються, що разом можливо допомогти дітям з iнвалiднiстю подолати наслідки травмуючих подій, впевнено почуватися у новому середовищi, знайти нових друзiв та втiлити свої мрii у реальнiсть.
Заходи були підготовлені в рамках проєкту «Громадськість за демократизацію» Інституту економічних досліджень та політичних консультацій за сприяння Європейського Союзу (https://ec.europa.eu/info/aid-development-cooperation-fundamental-rights_en ). Окремі думки, висловлені в матеріалах або озвучені на заходах, є особистою позицією авторів і жодним чином не відображають точку зору Європейського Союзу та Інституту економічних досліджень та політичних консультацій.
Інформаційна безпека та інклюзивність під час війни
Безпека та технологічний розвиток нерозривно пов’язані у сучасному світі. Перед обличчям глобальних загроз та викликів, питання захисту інформації набуває все більшого значення, особливо для вразливих категорій населення, серед яких знаходяться і люди з інвалідністю. Війна, яка нині охопила Україну, робить це питання ще більш актуальним.
Інформаційна безпека – це комплекс заходів та стратегій, спрямованих на захист конфіденційності, цілісності та доступності інформації. У сучасному цифровому світі інформація – це потужний інструмент, який може бути використаний для досягнення різних цілей, включаючи злочини та дестабілізацію суспільства.
Умови війни вносять відчутні зміни в загрози інформаційної безпеки. Інформаційна війна, кібератаки, дезінформація та розповсюдження фейків є надзвичайно потужними у наш час. Вони використовуються з метою дезорієнтації, паніки та створення хаосу серед населення. Протидія дезінформації вимагає набуття важливих навичок розпізнавання фейків та розуміння джерел інформації. Саме тому нові освітні ініціативи, спрямовані на підвищення медіаграмотності та критичного мислення, є надзвичайно важливими.
Але забезпечення доступу до інформаційної безпеки має бути інклюзивним та адаптованим до потреб різних груп населення. Люди з інвалідністю повинні мати можливість отримати знання та навички в обсязі, який враховує особливості їхнього сприйняття та комунікації. Наразі інклюзивні освітні програми, які сприяють рівному доступу до інформації, є ключовим інструментом у зміцненні інформаційної безпеки вразливих груп населення.
Враховуючи набутий у 2022-2023 рр. досвід, Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток» розробила практичні кроки для забезпечення інформаційної безпеки вразливих груп, шляхом посилення спроможностей громадських організацій, які опікуються потребами та проблемами осіб з інвалідністю. Ця ініціатива втілена у проєкті «Зміцнення НУО, які допомагають вразливим верствам населення». Проєкт спрямований на надання лідерам та лідеркам НГО, зокрема осіб з інвалідністю, навичок цифрової безпеки. Головною метою проєкту є підвищення спроможності учасників створювати інформаційний простір безпеки у власних громадах.
Проєкт передбачає проведення широкого спектру заходів, спрямованих на навчання, підтримку та популяризацію знань з інформаційної безпеки. Він включає в себе освітній онлайн-курс та практикуми з сурдоперекладом, менторську підтримку, розробку навчальних матеріалів та виготовлення освітніх відеороликів. Реалізація проєкту сприяє профілактиці дезінформації вразливих груп населення, надаючи учасникам знання та інструменти для розпізнавання неправдивої інформації та розповсюдження об’єктивної правди.
Отже, сьогодні важливість інформаційної безпеки в умовах війни для вразливих категорій населення в Україні набуває критичного значення. Проєкт «Зміцнення НУО, які допомагають вразливим верствам населення» є важливим кроком на шляху забезпечення безпеки та захисту інформації для всіх громадян, незалежно від їхнього стану здоров’я та особливостей. Цей проєкт допомагає створити обізнане суспільство, яке здатне відповідати на інформаційні виклики війни та зберігати безпеку в умовах нестабільності.
——————————————————————————————–
«Цю публікацію здійснено в рамках проекту за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США. / Supported by the Democracy Commission Small Grants Program of the U.S. Embassy to Ukraine. The views of the authors do not necessarily reflect the official position of the U.S. Government»
🌟 Робимо крок вперед разом! 🌟
Зміцнення НУО, які допомагають вразливим верствам населення
Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток» повідомляє про реалізацію проєкту «Зміцнення НУО, які допомагають вразливим верствам населення».
У сучасних умовах нестабільності та технологічного розвитку, питання інформаційної безпеки стає надзвичайно актуальним. Особливо важливою вона є для осіб, які перебувають у вразливому стані, зокрема для людей з інвалідністю. Відповідаючи на цю потребу, ВМГО «Паросток» розробила та успішно реалізує проєкт «Зміцнення НУО, які допомагають вразливим верствам населення».
Мета проєкту полягає в посиленні спроможності лідерів і лідерок НГО осіб з інвалідністю до створення простору інформаційної безпеки в умовах війни у своїх громадах. Проєкт надає учасникам знання та практичні навички цифрової безпеки та захисту даних.
Ключові етапи проєкту включають:
- Розробку та презентацію інклюзивного онлайн курсу з сурдоперекладом «Інформаційна безпека у період кризи» для НГО осіб з інвалідністю, зокрема представників УТОГ, з різних регіонів України.
- Навчання лідерів та підерок з 15 НГО для осіб з інвалідністю практичним навичкам інформаційної безпеки.
- Проведення 3-х онлайн-практикумів зі засвоєнням навичок учасників та зворотнім зв’язком.
- Надання менторської підтримки для практичного використання знань з інформаційної безпеки.
- Створення матеріалів для засвоєння та практичного застосування знань (робочий зошит, інформаційний довідник).
- Проведення інформаційної кампанії та створення 10 анімаційних роликів для популяризації інформаційної безпеки.
- Розробка 15 протоколів інформаційної безпеки для використання в реальних ситуаціях.
- Надання 400 годин індивідуальної менторської підтримки для розвитку учасників.
Проєкт «Зміцнення НУО, які допомагають вразливим верствам населення» відкриває нові можливості для осіб, які потребують особливої уваги та захисту. Отримані знання та навички не лише підвищать їх безпеку в умовах війни, а й допоможуть зрозуміти важливість захисту даних та інформаційної безпеки у цифровому світі.
Про організацію:
Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток» діє з метою створення можливостей повноцінного життя осіб з інвалідністю у громадах.
——————————————————————————————–
«Цю публікацію здійснено в рамках проекту за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США. / Supported by the Democracy Commission Small Grants Program of the U.S. Embassy to Ukraine. The views of the authors do not necessarily reflect the official position of the U.S. Government»
Як «Паросток» допомагає дітям з інвалідністю з родин вимушених переселенців.
Протягом 2022-2023 року, Вінницька міська територіальна громада прийняла більше 45 тисяч внутрішньо переміщених осіб, серед яких майже 12 тисяч – діти. За оцінками спеціалістів інклюзивно-ресурсних центрів м. Вінниці, загалом в громаді перебуває біля 750 дітей з інвалідністю з числа ВПО, які потребують допомоги. Незважаючи на те, що різні організації та установи намагаються допомагати дітям, організовуючи заняття з підготовки до школи та майстер-класи, часто це не вирішує проблему впливу психотравмуючих подій на дитячу психіку, зокрема, воєнних дій, фізичного та психологічного насилля.
Наявність симптомів посттравматичного стресу заважає дітям та їх батькам повноцінно інтегруватись у життя громади. Проблему посилює те, що в громаді зачиняються реабілітаційні заклади, які мали надавати психологічну підтримку дітям з інвалідністю. Тому ці діти, не отримуючи належного рівня підтримки, порівняно з дорослими ВПО, перебувають в нерівних умовах.
Волонтерами «Гуманітарного хабу для ВПО з інвалідністю Вінницької міської територіальної громади» реалізується проєкт «Програми підтримки дітей ВПО з інвалідністю у Вінницькій міській територіальній громаді». Програма поєднує цикл групових занять з дітьми під керівництвом досвідченого соціального педагога-тренера; індивідуальні консультації з питань подолання страху, виходу зі стресу, пошуку ресурсів, відновлення психоемоційного стану; арт- терапевтичний майстер-клас з бісероплетіння. Цільова аудиторія проєкту – 20 дітей з інвалідністю з числа ВПО та їх батьки.
Протягом липня 2023 року на базі «Гуманітарного хабу для ВПО з інвалідністю Вінницької громади» (м. Вінниця, вулиця Замостянська 51) проведено 6 занять циклу авторської програми «Діти та війна. Навчання технік зцілення» від Вікторії Явдощак – соціального педагога вищої категорії. Також проведено 4 заняття з серії арт-терапевтичних майстер-класів «Бісероплетіння» з метою зняття емоційної напруги через дрібну моторику. Надано 20 індивідуальних психологічних консультації для батьків дітей з числа ВПО щодо проблем подолання страху, виходу зі стресу, пошуку ресурсів, відновлення психоемоційного стану. Заходи проєкту розраховані до кінця серпня 2023року.
Проєкт «Програми підтримки дітей ВПО з інвалідністю у Вінницькій міській територіальній громаді» є важливим кроком у забезпеченні необхідної підтримки дітям з інвалідністю з числа ВПО, але необхідно подальше розширення ініціатив і співпраця з різними організаціями для повноцінної інтеграції цієї категорії населення до життя у громаді. Тому ГО «Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток» запрошує усіх небайдужих долучитись до ініціатив «Гуманітарного хабу для ВПО з інвалідністю Вінницької міської територіальної громади».
#Гуманітарний_Хаб_ВПО #Творчі_Майстер_Класи #Психо_Емоційне_Відновлення
———————————————————————-
Заходи були підготовлені в рамках проєкту «Громадськість за демократизацію» Інституту економічних досліджень та політичних консультацій за сприяння Європейського Союзу (https://ec.europa.eu/info/aid-development-cooperation-fundamental-rights_en). Окремі думки, висловлені в матеріалах або озвучені на заходах, є особистою позицією авторів і жодним чином не відображають точку зору Європейського Союзу та Інституту економічних досліджень та політичних консультацій.
Інклюзивні можливості громадського сектору України під час війни
Громадська організація Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток» запрошує до участі в проєкті «Амбасадори інклюзії громадського сектору України».
Метою проєкту є підготовка амбасадорів з просування цінностей недискримінації та інклюзії, шляхом підвищення рівня знань з інклюзивного розвитку НГО та покращення взаємодії з групами людей з інвалідністю.
Проєкт реалізується для представників громадських організацій людей з інвалідністю та громадського сектору, які мотивовані до врахування інклюзивної складової в процесі розробки та впровадження своїх ініціатив.
Учасники проєкту безкоштовно пройдуть оновлений онлайн-курс «Шляхи реагування громадського сектору на соціально-гуманітарні кризи». Основні аспекти курсу:
- Що таке гуманітарна криза. Кризи, з якими ми можемо зіштовхнутися.
- Як знайти точки опори та пережити важкі часи. Що таке втрата контролю та як навчиться фокусуватися на тому, що ми можемо контролювати.
- Робота з негативними наслідками стресу у команди ОГС та як працювати зі спадом мотивації.
- Стратегічне планування, операційний менеджмент та фандрейзинг в період невизначеності.
- Міжнародний досвід запровадження нових соціальних послуг. Виявлення потреб громади та створення власних альтернативних послуг.
- Розвиток інклюзивної складової у діяльності ГО. Розробка інклюзивних проєктів.
Ті, хто успішно пройде курс, отримають сертифікати та зможуть долучитися до навчання у «Школі амбасадорів інклюзії» (далі – Школа), яка включає:
1) Участь у серії онлайн-практикумів:
– «Сила громадського сектору: інклюзивна культура, нові виклики та забезпечення прав людей з інвалідністю різних нозологій в сучасних умовах»
– «Планування інклюзивного розвитку: від ідеї до реалізації»/«Інклюзивність у дії: практичні кроки для ГО».
– «Шлях до інклюзії: створення партнерської мережі для спільних ініціатив».
2) Отримання учасниками Школи менторської підтримки.
3) Розробку інклюзивних документів, зокрема: «Аналіз цільової аудиторії ГО та оцінка спроможності ГО щодо розширення послуг для осіб з інвалідністю різних нозологій в місцевій громаді»; «Політика рівних прав та можливостей ГО»; «План інклюзивного розвитку організації» та «План розвитку партнерської мережі для реалізації спільних проєктів та ініціатив з урахуванням інклюзивної складової для підвищення згуртованості та стійкості українського суспільства».
Участь у «Школі амбасадорів інклюзії» безкоштовна та буде відбуватися на основі конкурсного відбору. Навчання відбуватиметься онлайн з використанням сервісу ZOOM з перекладом на українську жестову мову.
Для участі у проєкті «Амбасадори інклюзії громадського сектору України», необхідно надати контактні дані для зворотного зв’язку у формі за посиланням: https://forms.gle/a4ssfDCrwENU5uy99
Дедлайн реєстрації: до 17:00 28 липня 2023 року.
Щоб дізнатись більше про проєкт «Амбасадори інклюзії громадського сектору України», запрошуємо приєднатись до онлайн-презентації проєкту «Амбасадори інклюзії громадського сектору України»: «Інклюзивність громадського сектору у військовий час. Новий досвід та майбутнє».
Захід відбудеться 01 серпня 2023 р. у Zoom. Для реєстрації у заході, переходьте за посиланням: https://forms.gle/fuPDMdXYvGAqq1CB8
Дедлайн реєстрації: до 17:00 28 липня 2023 року.
За довідками звертайтесь: parostok2015@gmail.com
———————————————————————-
Проєкт «Амбасадори інклюзії громадського сектору України» реалізується за підтримки програми «Український фонд швидкого реагування», яку втілює IREX за підтримки Державного департаменту США.
Метою «Українського фонду швидкого реагування» є задоволення нагальних критичних потреб та підвищення стійкості українського уряду, громадянського суспільства та цивільного населення на тлі повномасштабного вторгнення російської федерації.
URRF на сторінці Facebook: https://www.facebook.com/UkraineRapidResponseFund